Project Description

Bloedvaten

Titel: Bloedvatvolgorde bepalen

  Algemeen

Opdracht: Bloedvatvolgorde bepalen
Ontwerper: Joris Koot en Anne de Groot
Leerjaar/niveau: 4H/5H/5V/6V
Groepsgrootte: 1-5 lln
Onderwerp: Bloedsomloop

 

 Benodigdheden

Welke sloten zijn nodig? Cijferslot met 3 cijfers (puzzel is uit te breiden naar 4 cijfers)
Andere benodigdheden? werkblad met bloedvaten en QR code, online vraag,  BINAS

 

Uitvoering

Wat moeten de leerlingen doen om het slot open te krijgen?
  1. Leerlingen krijgen/vinden werkblad met bloedvaten en een QR code.
  2. Door de QR code te scannen wordt een online document met een vraag over een lekker sapje geopend. (Via welke bloedvaten gaan suikers van je darmen naar je hersenen).
  3. De leerlingen zien op het werkblad een aantal bloedvaten op staan met een nummer. Door de juiste bloedvatvolgorde te bepalen krijgen ze drie cijfers in een bepaalde volgorde. Hiermee kan een cijferslot worden geopend
Voeg eventuele opdrachten hier in (kort) of als bijlage (lang). Online vraag ‘Lekker sapje’
Bloedvatvolgorde_werkblad met QR code
Zelf een QR code maken kan hier

 Opmerkingen

Tips?
  • Werkblad en BINAS kunnen worden verstopt of verwerkt in een andere puzzel die dan eerst moet worden opgelost.
  • QR code kan ook apart van het werkblad worden verstopt/ergens in het lokaal opgehangen.
  • De leerlingen moeten eerst een telefoon zoeken waar ze de QR code mee kunnen scannen.
  • BINAS kan eventueel worden weggelaten om de moeilijkheidsgraad te verhogen
Waar op te letten? Controleer of de online opdracht voor iedereen te openen is. Zet de opdracht bijvoorbeeld in Google Drive en kies bij ‘Delen’ voor ‘Openbaar op internet’ of  ‘Iedereen met de link mag openen’