Martien van Asseldonk heeft een hele kamer ontworpen voor de bovenbouw havo-vwo. Je kan de kamer helemaal uitvoeren maar de puzzels uiteraard ook in losse lessen toepassen. Er zitten puzzels bij die je even snel in een les zou kunnen doen, bijvoorbeeld de puzzel verteringsenzymen waarbij leerlingen de BINAS moeten gebruiken. Daarnaast heeft Martien een paar pittige puzzels gemaakt die leerlingen iets meer uitdagen of spectaculairder zijn, zoals de organische stoffen puzzel en de alvleessap puzzel. Deze twee opdrachten vragen ook iets meer voorbereidingstijd.
We horen het graag als je iets uitgeprobeerd hebt in je lessen!
Onder het kopje lesmateriaal staan de bestanden van deze hele escape room.
Martien, heel erg bedankt voor het delen van deze escape room!
Hallo ,
Wat een leuke puzzel is dit. Ik snap alleen nog niet hoe je van de ingevulde puzzel bij de eindopdracht komt tot het openen van het laatste slot waar je de symbolen voor nodig hebt.
Ha Monique!
Excuus voor de late reactie, had je berichtje niet gezien! Misschien heb je het inmiddels zelf al gevonden, maar in de beschrijving van de hele escape room (dus alle puzzels bij elkaar) staat dit uitgelegd. In de symbolen in de eindpuzzel vinden de leerlingen gespelde cijfers. Ook moet je een vertaalkaartje hebben zodat ze weten welk symbool (cijfer dan dus) ze als eerste moeten invoeren. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is of dat je zelf al een andere oplossing gevonden had!
Groetjes, Anne
Mooie escape. Ik ben ook bezig, bijna af 😉
Echt leuk om te zien allemaal! Voor welke klas ben je nu iets aan het maken? Wij gaan vrijdag met de examenklassen beginnen aan de kamers, ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Groetjes, Anne
Wat komt er bij de puzzel uit 3 vertikaal? (koolhydraat verterend enzym)
Ik dacht maltase, maar voor de eindpuzzel krijg ik dan in de 4 rondjes de volgende letters: ATLH , waar ik dus geen 8 van kan maken.
Wat doe ik verkeerd?
Is er een uitgewerkt blad waar alle juiste antwoorden op staan?
Monique Huisman
Etty Hillesum Lyceum Deventer